Uw geld in goede handen

De VVD Oldebroek is een partij met mensen die dezelfde principes en die dezelfde visie delen. En wij geloven dat wij met onze uitgangspunten een betere en mooiere samenleving kunnen realiseren. Onze standpunten vloeien voort uit onze principes en visie maar zullen nooit een doel op zich zelf zijn. Onze standpunten zijn de bouwstenen om die mooiere en betere samenleving te realiseren.

De VVD gelooft in de kracht van de samenleving en ziet daarom de taken (jeugdzorg, werk en inkomen en zorg aan langdurig zieken en ouderen) die de gemeente erbij krijgt niet als een last maar als een kans. Een kans om te kiezen voor een samenleving waar weer echt aandacht voor elkaar is en niet direct naar de overheid gekeken wordt.

De VVD wil een overheid die zo groot als nodig is, maar tegelijk zo klein als mogelijk. De gemeente dient de burgers zoveel mogelijk vrij te laten om zijn eigen beslissing te nemen. De gemeente stelt alleen de kaders en daar binnen kan een ieder zelf zijn eigen weg gaan.

Een kleinere overheid kan ook met minder middelen toe. Algemene lastenverhogingen voor de burgers moeten worden gemeden. Sterker, de VVD wil de lokale lasten verlagen. Wel dienen, waar mogelijk, de gemeentelijke diensten 100% kostendekkend doorberekend te worden.

Met het belastinggeld moet zuinig omgesprongen worden. Niet voor niets hanteert de VVD de slogan: “Uw geld in goede handen”. Verantwoord financieel beleid en een betrouwbare gemeentelijke overheid, die u helpt waar nodig, maar u vrij laat waar het kan, dat is waar de VVD Oldebroek de komende jaren voor gaat.