Nieuwe afslag A28, ja of nee?

Nadat de gemeenteraad van Hattem en Oldebroek zich garant hadden gesteld voor 1 milj voor een nieuwe afslag naar het H2O Bedrijventerrein, nam de Heerder raad afstand van het besluit van hun eigen College. Het voorstel werd aangehouden, wachtend op nieuw onderzoek.

Wel/geen nieuwe afslag A28?

Het is nog geen 31 december, maar het knalt al in Oldebroek.

Nadat de gemeenteraad van Oldebroek en Hattem accoord waren met de voorwaarden voor het gezamenlijke Bedrijventerrein Hattemerbroek, blies de Heerder Raad het 14 dec weer op.

Die Raad vond dat Oldebroek wilde profiteren van Heerde door hen mee te laten betalen aan de nieuwe afslag op de A28.

Terwijl in alle rapporten staat dat dit essentieel is voor bedrijven die zich op H2O willen vestigen! En Heerde dus mede belanghebbende is.

Gevolg is dat er weer geen beslissing is genomen, de klok verder tikt, de animo bij bedrijven niet groter wordt, maar de kosten wel. En die zijn weer voor ons allemaal.

Het wantrouwen binnen de Heerder Raad heeft dermate grote proporties aangenomen dat verstandig handelen in de weg staat.

En dat, terwijl Heerde garant staat voor 13 miljoen Euro.

Het College van Heerde nam het voorstel van tafel, gaat nadenken en komt er mee terug. Hoelang (elke dag kost geld) , en tegen welke prijs?

Dan het Dorpshuis in Wezep. Bij de bouw in 2001 was er weinig draagvlak in Wezep, bestuur bijna niet te vinden, in juli besloot de raad 1,2 miljoen in een verbouwing te steken, en nu wil ons College nog eens ruim 200.000,- voor duurzaamheidsmaatregelen. En dat, ondanks dat er maar heel weinig belangstelling van huurders is. Ja, instellingen die wij zelf subsidiĆ«ren,  en dus ook  zelf de huur betalen.

Alleen de Bibliotheek (heeft eigen pand verkocht) en Icare is zeker, en van anderen is het maar afwachten.

De VVD zal hier niet in meegaan, al is de kans groot dat de andere fracties (zoals bij de bouw en verbouw van  1,2 miljoen in juli) gewoon bij het kruisje tekenen.

Toch Fijne Kerstdagen!

Namens de VVD fractie