Politiek actief?

5 gemeenten geven belangstellenden een gratis cursus Politiek actief!

Geweldig idee!

Het was een geweldig idee om politiek geïnteresseerde burgers de gelegenheid te geven meer over de in en outs van de lokale politiek te weten te komen. Enige tijd geleden werd dit idee omarmt door een paar Veluwse gemeenten waaronder Oldebroek.

Na publicatie hebben een aantal mensen zich aangemeld om in een soort korte cursusvorm meer te leren hoe  de lokale politiek werkt en hoe je als politieke partij je doelen kan nastreven.

De VVD is hier heel blij mij, zeker in een tijd dat de afstand tussen politiek en burger groter leek te worden. Toch ziet de VVD dit anders. Niet meer afstand, juist het steeds meer meedoen  van mensen in de samenleving, in combinatie met een terugtredende overheid is iets wat de VVD al jaren wil. Minder bemoeienis, minder regels en bureaucratie, meer vrijheid, maar dan ook meer eigen verantwoordelijkheid.

De VVD Oldebroek zoekt mensen die er ook zo over denken en mee willen helpen om deze liberale uitgangspunten mee te kunnen nemen in ons gemeentelijk beleid. Het  huidige  grote coalitieblok maakt dat echter niet makkelijk.

Een korte cursus politieke bewustwording en handvatten om dit in de politieke arena waar te maken is dus een prima idee.

Daarom is de VVD zo blij met de groep mensen die voor die korte cursus koos om zich in de politiek te verdiepen. En zeker zo blij met die mensen die specifiek met de VVD contact opnamen. Dat getuigd van enthousiasme om er samen meer van te maken.

Want zo zit het tegenwoordig in elkaar, we houden van onze stemmers, maar we moeten ook mensen hebben die de barricaden op willen, zodat de stemmers weten waar ze moeten zijn.

Dat kan in de gemeenteraad, in een commissie, in een steunfractie of gewoon als lid.

Neem snel eens contact op!

Henk Kemp

VVD fractie.