Wanneer opent Lelystad Airport?

Maandag 19 februari kwam Henk Kemp, fractievz VVD Oldebroek, samen met VVD politici uit Flevoland en de Noord Veluwe bij elkaar. Ook 2e Kamerlid Remco Dijkstra was aanwezig in het gemeentehuis van Epe. ook de VVD statenfractie was present.

En weer was uitbreiding van Lelystad Airport het gespreksdoel.

In de ochtend verzamelden de groep zich bij Lelystad airport, voor een presentatie van de directeur van de luchthaven en een rondleiding over het complex.

Daarna verplaatste het gezelschap naar de Veluwe, het gemeentehuis van Epe, waar vrijwel alle betrokken gemeenten, uit Flevoland en de Veluwe en meerdere belangengroepen aanwezig waren. Standpunten uitwisselen bleek heel goed mogelijk, maar voor elkaar overtuigen en 1 lijn trekken ligt de lat nog erg hoog.

Naar voren kwam ook heel duidelijk dat de VVD niet tegen Lelystad Airport als luchthaven is, maar dat de procedures en de besluitvorming helder en zuiver moet zijn. Ook eerder gedane beloftes dienen nagekomen te worden, zoals de nulmeting en geluidsmonitoring. Nu draaien Elburg en Oldebroek hier zelf voor op.

Een besluit van de minister is binnen een maand te verwachten, en dus  zal VVD Oldebroek zich maximaal inspannen voor herindeling van het luchtruim, voordat Lelystad Airport open gaat voor vakantievluchten.