Regio Zwolle aan kop!

Het zomerreces loopt alweer naar zijn einde, de scholen beginnen weer, maar de afgelopen week leek het er op dat de zomer nog geen afscheid wilde nemen. Klimaatverandering?

Gelukkig weer tijd voor normale nieuwsrubrieken op TV waar het niet meer gaat over dividendbelasting, en al die landelijke kopstukken die willen scoren met boekjes die ze hebben geschreven,  of gelikte vakantiekiekjes die ze op sociale media plaatsen.

Politiek gezien is het weer tijd om zaken aan te pakken.  Afgelopen dinsdagavond waren alle raadsleden  uitgenodigd om te praten met, en over de Regio Zwolle. Sterker, alle raadsleden van de deelnemende 20 gemeenten waren uitgenodigd om na te denken en mee te doen met “Regio Zwolle”,  de snelst groeiende regio buiten de randstad. Ook bedrijvenkringen en de opleidingssector waren aanwezig.

Oldebroek heeft zich bestuurlijk verbonden met de Zwolse regio, en de VVD is hier groot voorstander van.

De VVD ziet duidelijk de meerwaarde, omdat we medeafhankelijk zijn op economisch gebied, maar ook op het gebied van bereikbaarheid, energie en de alles omvattende leefomgeving kunnen we als Oldebroek niet alleen invullen.

De Regio Zwolle, wij samen dus, kunnen zo meer slagkracht ontwikkelen, ook naar de Provincie en het Rijk. Denk aan bereikbaarheid, de A28, het energievraagstuk en de ontwikkeling van H2O.

Het gaat dus niet alleen om Oldebroek, maar zeker ook de ontwikkeling van de regio. Waar wij dan weer de vruchten van plukken.

Samen staan we sterker, en vooral nu de samenleving complexer wordt, is het nodig de handen ineen te slaan. Dat geld niet alleen voor de gemeenten, maar zeker ook voor de Oldebroeker bedrijven. Ook zij willen meedoen, hebben geschoold personeel nodig en bieden werkgelegenheid.

Het kenmerk van de samenwerking is Groeien, over Grenzen durven kijken en elkaar iets Gunnen. De VVD roept dan ook op groter denken dan alleen eigen belang.

Dan is het zo jammer dat er maar 2 Oldebroeker raadsleden waren! Waar was de rest?

De VVD zal zich, in Raad en Commissies,  komende periode maximaal inspannen om Oldebroek, maar ook de regio Zwolle aan kop te houden!

Namens de VVD fractie,