Wilt u meepraten over politiek?

Vraagt u het u zelf wel eens af hoe de beslissingen in de gemeenteraad worden genomen? Denkt u ook wel eens dat het beter zou kunnen? Misschien zou u wel willen meepraten over ingrijpende lokale besluiten.

De democratie is een groot goed in Nederland, maar voor de gemiddelde burger soms ingewikkeld.

Wie stellen de gemeentelijke regels vast, wie controleert ze en wie  voert de gemaakte keuzes uit? Lokaal is het bijvoorbeeld best interessant om te zien hoe de belastingen tot stand komen. Of hoe een plaatselijk zwembad is geregeld, wie en wanneer kan er gebruik van maken, wie stelt de tarieven vast en wie is de Sjaak als het zwembad verlies draait?

Allemaal zaken waar u misschien over mee wilt praten. Buiten, maar het liefst in de politieke arena.

In dat geval is het interessant een gesprek aan te gaan met  de lokale VVD fractie . Dan krijgt u namelijk echt invloed op de standpunten en de kandidatenlijst van de VVD.

Het is namelijk aan de leden hoe het verkiezingsprogramma er uit ziet en wie er als volksvertegenwoordiger op de kandidatenlijst komt te staan. En is het aan de partij om te zorgen voor opleiding, training en begeleiding om de kandidaten zo goed mogelijk klaar te stomen voor zijn of haar werk als raadslid.

Als VVD lid kunt u echt meedenken en meepraten over plaatselijke kansen en uitdagingen, en heeft u serieus invloed op de lokale besluitvorming in de gemeenteraad.

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer weten, kijk eens op de website Oldebroek.vvd.nl en neem dan contact op met de lokale fractie, of bel 06-13864855, en u weet snel meer!